La drum cu tata, un road movie plin de candoare, din 3 februarie în cinematografe
Made in RO - Târg de design românesc, ediția #8
Lansare Catalog
Food & fun la Piua - 28 de ateliere pentru copii și părinți
Latin American Film & Experience in Bucharest - Un festival ca o fiesta! 14-18 Septembrie 2016

"Jurnalul însotitorului discret", de Sorin Nainer @Atelier35

de veiozaarte  |  9 iunie, 2012  |  0 comentarii

11 – 18 iunie 2012:::Atelier 35 prezinta Jurnalul însotitorului discret de Sorin Nainer

Expozitia însumeaza o serie de fotografii realizate pe set, din postura de fotograf de platou, pentru filmul Aurora de Cristi Puiu.

Motor, actiune! Scena unei crime. Repetitii, pregatiri, timpi morti, plictiseala, încordare, descarcare.

Fotografia de platou constituie un gen aservit cinematografiei. Rolul fotografului de platou este acela de a realiza fotografii care documenteaza realizarea filmului, acesta urmând sa fie folosite în promovarea filmului. Sau se mai poate spune ca un fotograf de platou este un nefericit care se învarte în jurul setului încercând din rasputeri sa nu stea în calea cuiva.

Fotograful se strecoara, se furiseaza, se infiltreaza – fotografiaza în cadru, dar în mare parte în afara cadrului. În mod discret, camera sa se contamineaza de perspectiva personajului.

Dincolo de rolul de a documenta procesul de productie al filmului, camera începe sa releve un mod de a privi lumea. Este vorba despre o afinitate cultivata cu personajul: irascibilitatea, sensibilitatea la absurd, dezordinea, jena. Sorin Nainer îsi depaseste atributiile de a produce imagini de tip making of. Se insereaza în textura filmului, reusind sa surprinda prin imagini statice sensibilitatea personajului.

Personajul este un erou intransigent cu un demers justitiar de restabilire a ordinii universale. Vorbind despre personajul sau, autorul filmului, Cristi Puiu se refera la afirmatia lui Hitler “toti cei care picteaza cerul verde si iarba albastra ar trebui sa fie sterilizati”. S-a mai spus despre acest personaj ca ar fi un om care traieste în propriul sau cap. Privirea lui reliefeaza anomalia, aberantul si absurdul.

Roland Barthes îsi începe lucrarea Camera Lucida: Reflections on Photography cu o anecdota personala: „One day, quite some time ago, I happened on a photograph of Napoleon’s youngest brother, Jerome, taken in 1852. And I realized then, with an amazement I have not been able to lessen since: ‘I am looking at eyes that looked at the Emperor.”

Este vorba despre un mod indirect de a relationa cu subiectul fotografiei. În mod similar, aceste imagini sunt atinse de privirea unui personaj fictiv, dar pregnant.

Atelier 35 – Str. Selari nr.13 –www.atelier35.eu

EVENIMENTE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *