La drum cu tata, un road movie plin de candoare, din 3 februarie în cinematografe
Made in RO - Târg de design românesc, ediția #8
Lansare Catalog
Food & fun la Piua - 28 de ateliere pentru copii și părinți
Latin American Film & Experience in Bucharest - Un festival ca o fiesta! 14-18 Septembrie 2016

Eveniment dublu la LCF - Centru de Arta Contemporana

de veiozaarte  |  11 mai, 2011  |  0 comentarii

18 mai – 8 iunie 2011

Calendar Eliptic (room 2 / camera 2)

Artist: Mălina Ionescu

Curator: Sanda Watt

Seria de portrete din Calendar Eliptic se încadrează formal și mai ales ironic în categoria ceva mai generală a calendarului-media. Dacă ne-am obișnuit deja cu calendarele „fierbinți” de la Playboy sau Ferrari, cele mai „vintage” de la Peroni, ori calendarele cu pisici, cățeluși sau îngerași, Mălina Ionescu propune o duzină de imagini care spulberă constrângerile genului: în locul unei categorii generale – erotice, animale sau religios-mitologizante, din fiecare filă a acestui calendar transpar personajele care nu se lasă încorsetate în categorisiri sau generalizări. O privire potențial ironică sau poate ceva mai ongistă se va confrunta în aceste portrete cu o serie de personalități perfect individualizate, a căror poză uneori ușor timidă, alteori ușor mirată de propria postură, lasă să iasă la suprafață o existență cât se poate de concretă și personală, în toate profunzimile sale.

În continuarea ideii de refuz al etichetei sau, în cazul de față, al cazului social, aceste portrete sunt și un răspuns la evoluția socială paneuropeană pe care filozoful româno-maghiar G.M. Tamas o definea la începutul acestui an ca „atitudine criminală împotriva bătrânilor.” Fără să fie un „portret al luptătoarei”, dar pentru că toate aceste personaje contemporane cu istoria se prezintă distinse și solemne în toate cele 12 file, Calendarul Eliptic revizuiește curajos efigia iconizată de Rosenthal (România Revoluționară) și Tăttărescu (România Modernă) cu inspirație din Libertatea topless a lui Delacroix, care sfârșește lamentabil pe trotuar în seria Waving the Flag de Sergiu Mihăescu sau violată de FSN în „Aripa Dreaptă” din Orbitorul lui Cărtărescu. Astfel, Calendarul Eliptic ne propune în egală măsură o revizitare a istoriei în cronologia unor evenimente care pot fi scurt definite ca manifestare a demnității umane în refuzul de a se lăsa zdrobită de sisteme sau etichete. (S.W.)

Lucrările au fost realizate cu sprijinul S.C. Exclusiv Import-Export S.R.L.

Scurte biografii:

Mălina Ionescu (n. 1982, București) este artist multimedia. Licențiată UNAB, la secția Foto-Video (2009). Se află la cea de-a doua expoziție personală, după 095 Sportsman Girl (2009, Draft One – galeria de proiecte, București). A participat la festivaluri de film (CinemaIubit 2008, Filmul de Piatră 2009, Next Film Festival 2009) și în cadrul proiectului lui Mircea Nicolae de la IRCCU Veneția 2009 (spațiu conex Bienalei) cu expoziția Youngsters. Mai multe detalii la www.malinaionescu.ro

Sanda Watt a urmat Facultatea de Litere, Universitatea Bucureşti; a continuat la UDL Catalunia, unde a realizat o documentare despre graffiti şi „triburi urbane”. A organizat expoziţiile-manifest „Cheap replicas” (Paradis Garaj, 2009), „Tăcere ostentativă” (subBUFET, 2009), manifestul-performance „Lut Conceptual” (FADD, 2009). A curatoriat expoziţia de fotografie semnată de Bogdan Gîrbovan, „10 / 1″ (Atelier 35, 2010) şi antologia video „Genul Zero” („Revista la Plic” # 4, 2010). Este colaborator al platformei CriticAtac.

______________________________________________________________

The Silk Exhibition: Presence, Affinity & Loss (Room 1/Camera 1)

Artiste: Maria Bordeanu, Codruța Cernea, Amalia Dulhan, Andreea Floreanu, Adriana Horga, Diana Manole, Sorana Țăruș

Curator: Simona Vilău

 

„I fancied you’d return the way you said

But I grow old and I forget your name

(I think I made you up inside my head.)”

(Sylvia Plath – Mad Girl’s Love Song, 1951)

The Silk Exhibition: Presence, Affinity & Loss este o biografie inventată, o grefă bovarică într-un univers intim și mătăsos. O nevroză galopantă, îngropată în așternuturi satinate sau un cântec de dragoste, șoptit în spatele unei ferestre închise.

Caleidoscopul de imagini împrumutate de la cele șapte artiste creează povestea, insinuează durerea și anunță pierderea (sau inexistența). Un album foto de răsfoit cu mintea pentru atunci când va fi fost să îmbătrânim. O asumare a ideii de feminitate, așa cum apare ea în fața ușilor glisante ale dulapului cu haine sau în așteptarea unei fondante în cafeneaua pictată de Edward Hopper. Disperarea mascată de obrazul perfect de porțelan și lacrimile ascunse în spatele ochelarilor de soare.

O întoarcere asumată în anii imediat postbelici, într-o lume posibil paralelă. Un Revolutionary Road cu imagini contemporane, o epocă lipsă acolo și atunci, un jurnal scris cu poveștile și filmele altora, în absența secerei și a ciocanului. Recuperări imposibile. (S.V.)

Scurte biografii:

Maria Bordeanu (n. 1982, București) trăiește și lucrează în București. A absolvit UNA București master (2007) și licență (2005) la secția de pictură. Mai multe detalii la www.mariabordeanu.wordpress.com

Codruța Cernea (n. 1979, Tîrgu Mureș) trăiește și lucrează în București. A absolvit UNA  București master (2010) și licență (2008) la secția de pictură. Mai multe detalii la www.codrutacernea.blogspot.com

Amalia Dulhan (n. 1985, București) trăiește și lucrează în București. A absolvit UNA  București master (2009) și licență (2007) la secția de grafică. Mai multe detalii la www.amaliadulhan.blogspot.com

Andreea Floreanu (n.1988, Călărași) trăiește și lucrează în București. Masterandă la UNA București, secția de pictură. Mai multe detalii la http://artsigns.carbonmade.com/

Adriana Horga (n.1985, București) trăiește și lucrează în București. A absolvit UNA  București – licență (2010) la secția de grafică. Mai multe detalii la http://www.behance.net/adrianahorga

Diana Manole (n.1988, Bacău) trăiește și lucrează în București. Masterandă la UNA București, secția de pictură. Mai multe detalii la www.dianamanole.paspartout.com

Sorana Țăruș (n.1976, București) trăiește și lucrează în București. A absolvit UNA  București  în 2001, la secția de pictură.

LC Foundation – Centru de Artă Contemporană este o nouă platformă culturală creată în urma unei inițiative private din anul 2010.

Obiectivele noastre, în cadrul programului de evenimente și expoziții de artă contemporană se bazează pe strategii de promovare și susținere a artiștilor tineri, locali și internaționali, prin evenimente de calitate, precum și facilitarea schimburilor culturale inter-instituționale și inter-disciplinare, organizarea de rezidenţe de creaţie, conferințe, dezbateri, mese rotunde, lansări de publicații şi alte evenimente culturale.

 

LC Foundation – Centru de Artă Contemporană

Calea Victoriei, nr. 25, etaj 1, București

www.lcfoundation.ro

contact@nulllcfoundation.ro

 

Parteneri: Domeniile Ostrov, Trado Advertising

 

Parteneri media: Agentia de carte, Radio România Cultural, Senso TV Arte, Time Out București, Ginger Group, Modernism.ro, Veioza Arte.ro, Revista Artclue, Metropotam.ro, ArtBoom.ro, Revista TATAIA, Revista ARTA, The Temporary, Cronica de Vineri

EVENIMENTE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *