La drum cu tata, un road movie plin de candoare, din 3 februarie în cinematografe
Made in RO - Târg de design românesc, ediția #8
Lansare Catalog
Food & fun la Piua - 28 de ateliere pentru copii și părinți
Latin American Film & Experience in Bucharest - Un festival ca o fiesta! 14-18 Septembrie 2016

Bursele Superscrieri/BRD oferă 12.000 de euro pentru proiecte jurnalistice despre educaţie

de veiozaarte  |  12 mai, 2015  |  0 comentarii

Fundația Friends For Friends, împreună cu partenerul BRD – Groupe Société Générale, aduc o nouă temă de interes public în atenţia autorilor români de non-ficţiune: educaţia formală sau, mai exact, sistemul de învățământ preuniversitar de stat. Prin programul Bursele Superscrieri/BRD, se vor oferi 6 burse jurnalistice în valoare de câte 2.000 de euro acelor autori care vor să realizeze materiale de non-ficţiune de profunzime, amănunțit documentate și atent redactate pe această temă.

Cei doi parteneri propun un cadru articulat, în care viitorii bursieri au şansa de a beneficia de resursele necesare, tot mai rare, pentru a realiza astfel de materiale de substanţă. Pe lângă susţinerea financiară, bursierii vor avea parte şi de sprijin editorial – prin programul de mentorat şi Seminariile Superscrieri (ateliere de bune practici), susţinute de jurnalista Mona Dîrţu.

visual_burse_Superscrieri_educatie 2015 800x600

Poate câștiga o bursă Superscrieri/BRD orice autor din România – indiferent că este profesionist sau amator, jurnalist sau blogger, se exprimă prin cuvânt sau prin imagine, publică pe platforme tradiționale ori exclusiv în mediul digital. Organizatorii încurajează proiectele complexe, de mare impact, realizate de echipe autor + fotoreporter/artist vizual.

Înscrierea se face prin completarea unui formular de aplicaţie online, în care candidaţii vor trece detalii despre proiectele pe care vor să le realizeze prin intermediul bursei. Termenul limită de trimitere a formularului, disponibil pe www.ffff.ro/burselesuperscrieri, este 7 iunie 2015.

Juriul care va selecta bursierii, pe baza unor criterii de evaluare a propunerilor de proiecte, este format din: Cătălin Ștefănescu, Dan Duca, Irina Păcurariu, Liviu Iolu, Paul Radu, Teodor Tiţa, Vlad Mixich, Vlad Petreanu şi Flavia Preda (reprezentant BRD – Société Générale).

“Poveștile bine scrise lipsesc nu atât pentru că nu sunt destui autori care să le scrie, cât mai ales pentru că acei autori competenți și dedicați nu au resurse să-și facă meseria, în special când e vorba de teme complexe, cu impact social, care absorb mult timp și efort. Avem nevoie de oameni care să pună reflectorul pe o temă dată și să scoată la vedere unghiurile sensibile și cazuistica relevantă; sunt teme complicate, cu rădăcini adânci și impact greu de cuantificat. Aici e punctul nevralgic în care noi și partenerii noștri chiar putem interveni. […] Ne e foarte clar acum că și companiile simt lipsa conținutului de calitate, pe care sunt gata să îl finanțeze direct (nu indirect, cumpărând publicitate, ca în formula clasică), punând umărul la astfel de proiecte alternative”, declară Beatrice Weber, preşedinte executiv al FFFF, într-un interviu Hotnews.

Flavia Preda, Secretar General BRD – Groupe Société Générale, motivează tema burselor: “Rolul profesorilor în modelarea generațiilor de mâine este esențial, ceea ce îi face probabil să fie categoria cu impactul cel mai mare în societate. În același timp, există o discrepanță uriașă între rolul lor și statutul pe care îl au în realitate: dascălii sunt foarte puțin valorizați și susținuți, cel mai adesea ei reclamă că sunt blamați, ironizați sau ignorați. Aceasta este imaginea unei categorii socioprofesionale văzută prin lentila judecăților pre-asamblate. Căutăm jurnaliști care să sară peste clișee, să ne facă să privim mai adânc înăuntrul unui sistem încercat de multiple reforme făcute de sus în jos.”

Pentru mai multe detalii despre Bursele Superscrieri/BRD, explorați: http://ffff.ro/burselesuperscrieri/.

Printre susținătorii programului Bursele Superscrieri/BRD se numără: Digi24, Șapte Seri, HotNews, Adevărul, Dilema Veche, Foreign Policy, RFI România, Decât o Revistă, The Institute, Igloo, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Active Watch, SUB25, România Pozitivă.

#Despre Fundația Friends For Friends

Suntem Fundația Friends For Friends și de 5 ani ne direcționăm toate eforturile și energia să susținem creativitatea practică, dezvoltând proiecte și instrumente care să îi ajute pe oameni să își descopere potențialul creativ.

Dintre cele mai cunoscute proiecte FFFF: Creative Fitness Studio – gym de antrenare și dezvoltare a creativității prin exerciții și experiențe creative de grup, Biblioteca FFFF – peste 1600 de cărți utile profesioniștilor implicați în industrii creative, expoziția Ciorne 2.0 – despre cum devin ideile realitate și, nu în ultimul rând, Superscrieri (Premiile Superscrieri și Bursele Superscrieri pe domenii de interes social).

EVENIMENTE

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *