Superscrieri și Avon oferă 3000 de euro - burse pentru realizarea a 3 proiecte jurnalistice
Fundația Friends For Friends și Avon România au lansat Bursele Superscrieri/Avon, un program a cărui menire este să sprijine financiar și profesional autorii români de creative non-fiction care pot să gândească, să documenteze și să finalizeze proiecte jurnalistice complexe, de profunzime, pe tema violenței domestice din România.
Programul constă în trei burse în valoare de 1.000 euro fiecare și se desfășoară sub umbrela Premiilor Superscrieri. Acestea reprezintă o competiție care premiază, din 2011, jurnalismul narativ și scriitura creativă și pentru 2014 ne-au pregătit o surpriză: e primul an în care Superscrieri are și un program de burse, de finanțare de conținut.
Poate câștiga o bursă Superscrieri/Avon orice autor din România – indiferent că este profesionist sau amator, jurnalist sau blogger, se exprimă prin cuvânt sau prin imagine, publică pe platforme tradiționale ori exclusiv în mediul digital. Organizatorii încurajează, totuși, proiectele complexe, de mare impact, realizate de echipe autor + fotoreporter/artist vizual. Termenul limită de trimitere a formularului de aplicație, disponibil pe www.ffff.ro/burselesuperscrieri, este 9 mai 2014.
Din juriul care va selecta bursierii fac parte: Dan Duca, Liviu Iolu, Mihnea Maruță, Paul Radu, Raluca Kisescu, Simona Tache,Vlad Mixich și Vlad Petreanu. Întreg programul se va desfășura sub îndrumarea Monei Dîrțu, care va susține și partea de mentorat dedicată bursierilor în perioada realizării materialelor.
Raluca Kisescu, director de marketing Avon România și membră a juriului, justifică investiția într-un astfel de proiect: „Suntem bucuroși să fim printre primele companii multinaționale din România care susțin Jurnalismul Responsabil. Așa cum Moise Guran spunea, în discursul lui de mulțumire pentru Premiul pentru Excelentă în informare și educare TV acordat de IAA, televizorul și mass-media în general sunt instrumente extrem de puternice și depind de finatarea noastră. Anul acesta am ales să finantăm documentare și proiecte fotografice, care sperăm noi, vor crea noi modele sociale și noi instrumente de informare și educare a publicului feminin și nu numai.”
„Până la urmă, Superscrieri și Avon investesc isteț, non-tradițional, în conținutul de calitate. Modelul clasic, dacă ești companie, e să cumperi publicitate în acele media care cultivă o perspectivă proaspătă și curajoasă asupra lumii. Dar iată că poți investi și altfel, finanțându-i și îndrumându-i pe cei care au ceva de spus și pot s-o facă, dar cărora le lipsește contextul. E o formulă bună, cred eu. Și mai cred că jurnalismul quality are nevoie să-i fie alături toți prietenii lui, mai vechi sau mai noi, ca să-și poată păstra, în anii ăștia crânceni, sufletul„, spune Mona Dîrțu, care va susține programul de mentorat dedicat câștigătorilor burselor.
„Mă bucur enorm că după numai 4 ani Premiile Superscrieri au substanță și încep să prindă conturul pe care l-am dorit de la început, acela de mici premii Pulitzer ale României. Iar din constatarea că în anii ăștia autorii de valoare au mare nevoie (și) de susținere, pe lângă recunoaștere, se naște și acest mic pui al Superscrierilor, respectiv un program de burse. Țin să mulțumesc tuturor susținătorilor noștri în acest demers, în special Avon România. Sunt rari oamenii și companiile care pricep ce impact are în societate scriitura creativă.” , declară Sorin Trâncă, Președintele FFFF.
Pentru mai multe detalii despre Bursele Superscrieri/Avon, explorați: http://ffff.ro/burselesuperscrieri/.
Printre susținătorii programului Bursele Superscrieri/Avon se numără: HotNews, Dilema Veche, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Sapte Seri, ActiveWatch, Blitz TV, Decât o Revistă, Sub25, România Pozitivă.
#Despre Fundatia Friends For Friends si Premiile Superscrieri
Lansate în 2011, Premiile Superscrieri reprezintă o competiție care promovează jurnalismul narativ și scriitura creativă despre oameni, evenimente și momente reale. Cu un istoric la primele 3 ediții de 462 de participanți cu 721 de lucrări înscrise, cu peste 30 de câștigători și premii în valoare totală de aproape 10 000 de euro, competiția își propune să încurajeze în România acele povești puternice și texte de calitate care informează corect, emoționează, modifică percepții și atitudini.
Fundația Friends For Friends (FFFF) susține creativitatea practică. Dintre cele mai cunoscute proiecte FFFF: Creative Fitness Studio – program de antrenare și dezvoltare a creativității, expoziția Ciorne 2.0, Biblioteca FFFF – peste 1500 de cărți utile profesioniștilor implicați în industrii creative, evenimentele de la Caffffe Creativa și, nu în ultimul rând, Premiile Superscrieri. FFFF a fost fondată de agenția Friends Advertising, aceasta fiind și principalul susținător și finanțator al fundației.
Lasă un răspuns